Program

St 11. 3.

Karel, já a ty

20:00 | 100 Kč | PŘEDPRODEJ VSTUPENEK
Událost na Facebooku
Česko, 2019, 111 min, režie: Bohdan Karásek

Film o pauze v manželství, stálosti vztahů, empatii a mnoha dalších věcech. Inteligentní, přemýšlivá, jemná komedie s Jenovéfou Bokovou v hlavní roli. Saša (Jenovéfa Boková) cítí, že se její vztah s manželem Karlem vyčerpal, a tak od něj na čas odchází. Nachází chvilkový azyl u Dušana, starého známého, který jim kdysi hrál na svatbě. Oba se snaží zorientovat ve svých vztazích a vzájemně jsou si v tomto tápání oporou. Celovečerní debut Bohdana Karáska představuje svět třicátníků, kteří hledají, nacházejí a někdy i ztrácejí přátele i životní partnery.

Po projekci následuje debata s režisérem filmu Bohdanem Karáskem.

Vstupenky na GoOut.net
Cena v předprodeji: 100,-
Prvních 20 vstupenek: 70,-
Na místě: 120,-
Vstupenky jsou neadresné.

Karel, já a ty vznikl pod Filmovou společností Alfreda Bouriany, která se profiluje jako vyrábějící „nízkorozpočtové filmy mimo jakoukoliv institucionální podporu shora“. Snímek uvede do kin spolek Marienbad Film, který pořádá festival nezávislých a experimentálních filmů Marienbad Film a Mobilní filmový klub. Karel, já a ty je tak nejen debutem filmovým, ale i distribučním.

“Na počátku byla touha natočit film, který by ve své přirozenosti připomínal život, jak ho cítím a znám, protože jakýsi „civilistní tón“, který tak obdivuji například u jisté odnože amerického nezávislého filmu, mi u nás dlouho a zoufale chyběl. Věřím tomu, že můj film může působit nad rámec generační spřízněnosti diváka s hrdiny, ba klidně i napříč škatulkami tradičních diváckých skupin” Bohdan Karásek, režisér.

“Jsem šťastná, že první distribuční titul, se kterým pracuji, je Bohdanův film. Dávalo mi největší smysl, abych tento film dostala k divákům do kin, kvůli jeho přirozenosti, přemýšlivosti a vzácném povzbuzujícím tónu.” Klára Khine, distributor.

Anna Purkrábková (KVIFF)
Celovečerní debut Bohdana Karáska klade důraz na přirozenost dialogů i hereckých výkonů. S neokázalou elegancí a subtilním humorem představuje svět třicátníků, kteří hledají, nacházejí a někdy i ztrácejí přátele i životní partnery. Snímek je pokračováním série „bytových filmů“, jež se pro režiséra staly cestou, jak tvořit navzdory neexistenci finanční podpory. Limity nízkého rozpočtu obrací ve svůj prospěch a zanechává tak za sebou v prostředí české kinematografie unikátní stopu.

Mojmír Sedláček (Moviezone, Svět filmu)
Pod tajemnými pseudožánrovými označeními jako „bytový film“ se ukrývá snad první český mumblecore. V distribučních plánech snímek zatím nefiguruje, ale přál bych mu, aby se do kin dostal, protože festivalové publikum zaujato bylo. (...) Je přitom velmi sympatické, že zobrazené situace i probíraná témata jsou zjevně odžitá, a tak přestože leccos na první pohled vypadá jako všední plácání, pod povrchem se skrývá řada pravd.

Jan Škoda (Reflex)
Karásek má observační talent, jemuž neunikají drobné lidské konflikty, a jeho snímek je tak úvahou nad moderním strachem ze závazků i deziluzí mladé dospělosti.

Jindřiška Bláhová (Respekt, Cinepur)
Karel, já a ty je film, jehož autor hledal cesty, jak v minimalistickém (finančním i formálním) modu sdělit něco, co je svým způsobem monumentální. (...) Zdánlivě „amatérskými“ prostředky „domácího filmu“, ale na půdorysu skvělého scénáře s přesně odposlechnutými dialogy a odpozorovanými situacemi dokázal zachytit vztahové bloudění i nacházení; pocit prchavosti a existenci mezi ambicemi, očekáváními a sebou samým.

Ivan Adamovič (Deník N)
Přirozeně plynoucí komorní film o vztahových zmatcích třicátníků zdobí přesně posazené herecké výkony a scénář, který působí věrohodně a zároveň neobyčejně vtipně.

Ondřej Pavlík (Cinepur, Film a doba, A2)
Bystře odpozorované situace a dialogy, které ale u nás málokdo dokáže takhle nenuceně podat. Taky bych vyzdvihnul, že se film navzdory celkem dlouhé stopáži a všednodennímu nádechu dramaticky nerozpadá. Nebo že je tam dobře vystižená i dynamika vztahů – vzájemné závislosti a nezávislosti –, aniž by to bylo vždycky přímo artikulované v dialozích.

Martin Synek (Proti šedi)
Celovečerní debutant, scenárista a režisér Bohdan Karásek, který si ve filmu zahrál i jednu z ústředních rolí, dokázal s minimální výpravou a slabým technickým zázemím něco, co lze v českém prostředí nazvat ukázkovým nezávislým filmem. Nevšední scénář plný rafinovaného humoru i každodenních absurdních dramat v kombinaci s talentovanými herci, v jejichž čele stojí Jenovéfa Boková, vytváří jedinečný vhled do života současných velkoměstských třicátníků.

Petr Šaroch (Festival otrlého diváka)
Výborné dialogy, trefně odpozorované každodenní situace, svěží filmová energie, evidentní zápal všech zúčastněných pro věc. Má-li tvůrce co říci, na rozpočtu zas tolik nezáleží.
 

Odkazy

marienbadfilmfestival.com